torsdag 7. april 2011

Litt om meg, og mitt liv:)

Heisann:)

Jeg tenkte det at siden jeg har litt skrive "sperre" idag så vill jeg fortelle dere litt om meg selv, og siden dette er en helt ny blogg og at jeg kanskje har nye lesere så hadde det passet perfekt:)

Navn: Martine Sunniva Alnes
Født: 18mai i 1989 ved Ålesund Sykehus
Bosted: Fiskå i Vanylven kommune
Sivilstatus: Mor 1 liten gutt, forlovet

Litt "historikk":

De første leveårene mine tilbringte jeg sammen med mamma, vi var på hjemlige trakter alt var trygt og godt. Og siden pappa bodde i Bergen så ble det også noen visitter nedover dit, så jeg har flydd mye i mitt liv. Første leveåret bodde vi der jeg har etternavnet mitt fra, nemlig Alnes - vi bodde i en gammel nedlagt skole. Da jeg ble rundt 2 år så flyttet vi i en leilighet på Valderøya, der begynte jeg på barnehage. Mamma jobbet også i barnehagen som jeg gikk i, var deilig å ha henne rundt meg - alt var jo så skremmende og nytt husker jeg. Ettersom tiden gikk fikk jeg mange gode venner, og ettersom jeg ble eldre begynte jeg på førskolen der - hadde det veldig gøy.

Meg som liten :)
Da jeg ble 6 år kom mammas nye kjæreste inn i bildet, han het Bjarte og var og er fortsatt en veldig god stefar for meg - han hjelpte meg med alt mulige ting, og jeg kjente virkelig på meg at han var glad i meg. Siden Bjarte fikk jobb i Førde så flyttet vi dit, vi bodde først i en legebolig - men etter som årene gikk bygde vi vårt første hus. I 1996 ble jeg storesøster for første gang, jeg har aldrig vært så stolt i hele mitt liv - endelig fikk jeg meg en lillesøster. Siden lillesøsteren min ble født 3 mnd fortidlig så tok det lang tid før mamma kunne få ta henne med hjem, jeg husker at moren til Bjarte passet meg - og jeg var livredd, jeg hadde aldrig sett denne damen før. Men ting gikk helt fint, lillesøster kom hjem - og vi fikk leve det gode liv alle sammen i det nye store huset. Jeg gikk på skolen og fikk meg mange kjekke venner, jeg fikk meg også ei bestevennine som jeg aldrig kommer til å glemme. Alle de tingene vi gjorde sammen, UKM og for å ikke snakke om da vi stod i nabolaget og danset - med hatt på fortauet vell og merke, her skulle vi samle inn penger:P


Vi bodde i Førde/Sande i 8 år, deretter flyttet vi opp igjen til sunnmøre - jeg ble glad, endelig skulle jeg få komme meg nærmere slekt og venner der oppe. Vi kjøpte oss hus rett ved siden av barndomsvenninen min, og tiden fremover var bare så utrolig bra - jeg hadde verdens beste venner, og kunne igrunn ikke hatt det bedre.

Første året mitt på videregående gikk jeg Tegning form og farging - drømmen min da var å gå videre på frisør linjen, men jeg kom ikke inn pga for mange søkere. Da søkte jeg meg over på Helse og Sosial, også der fikk jeg venner for livet - jeg flytta ut hjemmenfra da jeg var 17år gammel. Jeg bodde i Ålesund by sammen med 2 andre gode venniner, det ble mye fjas og fyll - men vi hadde det kjempe bra sammen, jeg gikk ut det året med gode karakterer.

Året 2007 dro jeg og familien til Frankrike på sommerferie, vi skulle feriere der i 3 uker - og det er den beste sommerferien jeg noen gang har vært på. Vi hadde det kjempekjekt sammen, god mat og traff en hyggelig fransk familie som vi etterhvert ble sammen med hver dag. Da vi kom hjem fra turen bestemte jeg meg for å ringe en gammel vennine, og dro dit på besøk en helg. Det var den helgen Henning kom inn i bildet, Sandra som hun heter hadde familie her på Fiskå - og hun ville så veldig gjerne ta meg med på skikkelig bygde dans, noe som jeg ikke takket nei til. Hun ringte en kamerat av seg som viste seg å være min kommende samboer og far til min sønn, jeg pratet endel med ham på tlf - og gledet meg veldig til å treffe ham.

Kjærlighet ved første blikk ble det, resten av sommeren tilbringte jeg på Fiskå sammen med Henning. Og da skolestart nærmet seg dro jeg oppover til Ålesund igjen, Henning kom ofte på besøk hos meg på hybelen - og jeg dro til Fiskå i helgene. Det nærmet seg september, og jeg og vennina mi Silje dro ut for å kjøpe noe å drikke som vi skulle ha til festen en lørdagskveld. Silje hadde hatt litt vondt i magen, og trodde hun var gravid - jeg foreslo at vi skulle kjøpe dobbelpakke med graviditetstest, noe som vi da gjorde. Vi kom hjem til hybelen og Silje sprang på badet for å ta testen, den var negativ - så spurte hun meg om jeg ikke bare kunne ta en på gøy, og det gjorde jeg. Joda testen min var positiv, der satt jeg med graviditetstesten i ene hånda og smirnoffen i den andre - hva pokker skulle jeg gjøre nå?!. 18 år gammel var jeg da jeg ble gravid, tankene svirret oppe i hodet mitt - men igrunn så var det mamma jeg grudde meg mest til å si det til. Jeg ringte Henning med en gang, men jeg var livredd - redd for hvordan reaksjonen hans skulle bli. Henning tok det ganske fint, og gledet seg mye til å bli pappa - jeg måtte innrømme at jeg også gledet meg til å møte det lille nurket som var inne i magen min. Etter som dagene gikk sluttet jeg på skolen og flyttet til Fiskå, jeg hadde en elendig form for tiden - jeg ante ikke hva som var i ferd med å skje.

31 Januar 2008 kom Tobiasgutten vår til verden, han vegde 690 g og var 29 cm lang - den dårlige formen min skyltes svangerskapsforgiftning. Lange mnd ble det på oss på sykehuset, men jeg er så innmari glad for alt de sykepleierene gjorde på Neonatal i Ålesund - takket være dem så har vi en frisk og rask gutt i dag, tusen takk! Nå bor vi alle 3 i et gammelt hus på Fiskå, vi driver gård sammen - og Tobias storkoser seg i barnehagen. Jeg jobber 2 ganger i uka på Coop, resten av dagene er jeg hjemme og prøver å holde styr på ting og tang i huset.

Den lille vakre prinsen vår <3

Lillegutten begynte å bli stor:)

Slik ser godingen vår ut i dag, Elsker deg vennen<3


Håper det ikke ble et altfor langt og kjedelig innlegg, også er jo det bare å spørre om det er noe:)
Hadefint<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?